寫在論文裡的感謝詞與畢業感言 (中文/English)


這份論文是我至目前身為的基督徒生命與神學反省的回顧。前往芝加哥對我來說由於是一種漂流,我終將走入曠野並接受對自己的考驗。
我要謝謝我的學術指導教授,現任芝加哥神學院(Chicago Theological Seminary)院長愛麗思.杭特 (Alice Hunt)博士,他總是用微笑鼓勵我向前。謝謝兩位口試委員,充滿溫暖與智慧的泰迪.珍尼斯(Ted Jennings)教授,以及現任的學術長肯尼.史東(Ken Stone)教授,他提出的挑戰激發我的論文更完美。謝謝論文寫作課的 Bo Myung Seo 教授與同學們在過程中的耐心與鼓勵支持我完成。謝謝馬麗蘭.瓊斯(Melanie Jones)協助我編修;謝謝 Uk Ryel Ryu 在生活當中熱情的協助。謝謝鄭書祥( 鄭書祥 (Patrick S. Cheng))教授、Seung Ai Yang 教授、Manuel Villalobos Mendozas 教授 以及 W. Scott Haldeman 教授在芝加哥神學院課堂當中的傳授與指導。
另外,也要感謝天主教芝加哥神學院(Catholic Theological Union at Chicago)的學術長Barbara E. Reid 教授 與 史蒂芬.貝文斯(Stephen Bevans) 博士在婦女神學及處境化神學上加深了我的神學思考。
謝謝 芝加哥大學台灣同學會 (UChicago Taiwanese Student Association) 提供的團契、從故鄉來的點心以及無數的晚餐,支持我繼續在這個城市學習。謝謝香港首位出櫃的女同志傳道人 卜莎崙 牧師、 眾樂教會 One Body in ChristQueer theology Academy 性神學社、以及許多香港朋友們的支持與代禱。
感謝報導人提供他們的經驗與觀察。
謝謝台南神學院的朋友們,以及 台南大專 Fans Club中心夥伴們的透過網路工具提供的支持與鼓勵。謝謝 同光同志長老教會南方小帳棚-同志基督徒團契 的支持與代禱。也感謝許多朋友承擔我在經濟上的需要。
謝謝我在台灣的LGBTIQA同伴們。
也要謝謝我在 台南神學院 的老師們,他們的推薦信,讓我得以踏上學習之路。我的道碩論文指導教授 羅光喜 (Kong-hi Lo)博士、院長 王崇堯 博士、我的靈性導師王貞文 (Jen-Wen Wang)教授,以及南神的原力大師 Ted Siverns 教授。
要特別感謝我的伯父陳正改先生,若沒有他的協助我無法在芝加哥學習。也要謝謝我的家人,我的弟弟照顧了這個家庭,我親愛的媽媽總是不斷聆聽我的抱怨並持續鼓勵我。我也非常想念你,胖羘的爸爸。
紀念 楊雅惠牧師 (1963-2008),因他在20年前建立了台灣第一間同志教會並開啟了恩典之路。

Acknowledgement (from my thesis)

This thesis is a review of my Christian experiences and theological thoughts so far. Leaving for Chicago is a kind of diaspora for me that I finally walk on the journey in the wilderness and endure the disciplines within myself.
I would like to thank my academic supervisor, president of Chicago Theological Seminary, Prof. Alice Hunt. She always smiles at me and encourages me to go further. Thanks the oral examiners, Prof. Theodore Jennings, full of warming and wisdom, and Prof. Ken Stone, academic dean of Chicago Theological Seminar, for lots of challenges and inspirations that make my thesis better. Thanks, Prof. Bo Myung Seo and my colleagues in Master Writing class for their patience and encouragements that support me during the writing period. Thanks, Melanie Jones for helping me to revise and edit my thesis. Thanks, Uk Ryel Ryu for his kindly living support. Thanks, Prof. Patrick S. Cheng, Prof. Seung Ai Yang, Dr. Manuel Villalobos Mendozas, and Prof W. Scott Haldeman for their directions during classes in Chicago Theological Seminary.
Also, thanks, Dr. Barbara E. Reid, academic dean of Catholic Theological Union at Chicago, and Dr. Stephen Bevans for their efforts in feminist and contextualized theology deepening my theological thinking.
Thanks, UChicago Taiwanese Student Association for their fellowship, snacks from Taiwan, and lots of dinners to support my determination of continuing study in this city. Thanks, Rev. Grace Bok, the first coming out lesbian minister in Hong Kong, One Body In Christ (OBIC), Queer Theolgy Academy (QTA), and lots of friends in Hong Kong for their support and prayer.
Thanks those reporters who provide their experiences and observation.
Thanks my friends at Tainan Theological College and Seminary (TTCS) and Tainan Student Christian Movement (TNSCM) for their support and encouragement through internet tools. Thanks, Tong-Kwang Light House Presbyterian Church and South Little Tent for their support and prayer. Thanks, many friends who endure for my financial difficulties.
Thanks, my LGBTIQA colleagues in Taiwan.
As well thanks to my professors in Tainan Theological Seminary who help the recommend letters for me. They are Prof. Ko-Hi Lo, my M.Div thesis advisor, Prof. Chon-Giau Wong, president of TTCS, Prof. Jen-Wen Wang, my spiritual mentor, and Prof. Ted Siverns, our Master of TTCS and the Force.
Especial thanks my uncle, Mr. Cheng-Kai Chen, for I will not be at Chicago without his support. Also thanks to my family. My younger brother took care of the family. My lovely mother listens to my concerns and encourages me all the time. Moreover, I also miss you, my fat daddy.
In memory of her, Rev. Ya-Hui Yang (1963-2008), who founded the first LGBT church twenty years ago in Taiwan and opened up the dialogue of grace.

Comments

Popular posts from this blog

Essenes愛色尼派

舊約原典釋義:創世記 28:10-22釋義

《性別麻煩:女性主義與身份的顛覆》讀書報告